مسئول نهضت سواد آموزی ابرکوه:

تکلیف آموزشیاران ابرکوه را مشخص نمائید


ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: مسوول نهضت سواد اموزی ابرکوه از مسئولان خواست در حل مشکل اموزشیاران ابرکوه کوشش نمایند.

دهقان اذعان داشت: در حال حاضر 24 آموزشیار که سنوات خدمتی آن ها بین 50 تا 60 ماه است، در حال خدمت هستند که امیدواریم با قول مساعد دولت و مجلس، تا پایان سال 1390 به استخدام آموزش و پرورش در آیند.

وی مدارک این افراد را لیسانس و فوق لیسانس ذکر نمود که از سال 82 شروع به فعالیت در نهضت سواد اموزی نموده اند و سنوات مطلوب آن ها بین 50 تا 60 ماه می باشد.

وی خاطر نشان ساخت که در مراحل مقدماتی و تکمیلی در ابرکوه بواسطه عدم وجود شاگرد، امکان تشکیل کلاس وجود ندارد و تنها درمقطع پایانی که معادل کلاس چهارم میباشد ،حدود 200 نفر تحت پوشش سواد آموزی قرار می گیرند.

دهقان با اشاره به برگزاری جشن پایان بیسوادی در ابرکوه، به عنوان اولین شهرستان در استان یزد، افرادی راکه سوادی معادل سوم ابتدائی دارند شامل 97 در صد با سوادانی دانست که این مراسم به جهت آنان بر پا شده بود.

وی در پایان ضمن از تلاش تمامی کسانی که در طی 30 سال گذشته در مبارزه با بیسوادی در این شهرستان تلاش نموده اند، از ارسال لوح تقدیر جهت 300 نفر از آموزشیارانی که از ابتدای تشکیل نهضت سواد آموزی با این ارگان تلاش نموده اند نیز خبر داد.

دهقان همچنین از مسئولان خواست تا تکلیف آموزشیاران شهرستان ابرکوه را مشخص نمایند و در جهت حل مشکل آنان تلاش نمایند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا